Voor Zoo 2025 in Emmen gingen we all-in op zichtbaarheid. In samenwerking met Webba, voor online marketing, ontwikkelden wij de visuele uitingen voor een brede en diverse doelgroep in Drenthe. Streven: meer bezoekers trekken dan de vorige editie van het festival in 2023. In korte tijd en met volle focus leverden we designs die opvielen, informeerden en verbonden.
Zichtbaar voor zes Drentse gemeentes
Zoo Werkt ’t Festival
Vormgeving

Van briefing naar beleving
De briefing was helder: zet het Zoo Werkt ’t Festival 2025 visueel aantrekkelijk neer in de regio. Voor zes gemeentes en uiteenlopende doelgroepen – van scholieren tot werkzoekenden – maakten we herkenbare, aansprekende en toegankelijke communicatiemiddelen. Zoals advertenties in lokale kranten, een aantal grote bouwhekdoeken en een zigzag folder als visuele blikvanger met daarin een overzichtelijke plattegrond met 3D-achtige uitstraling. Zó dat het festivalterrein écht tot leven kwam als een ware belevenis. Precies waar het festival om draait, beleven en ervaren.

Snel schakelen, sterk resultaat
Van half februari tot juni werkten we binnen een straffe deadline met korte lijntjes samen. De middelen werden binnen enkele weken ontwikkeld en opgeleverd. Zijn we supertrots op! Extra bijzonder: voor collega Sanne was dit haar eerste klantproject bij Bureau Blinkers. Een vuurdoop? Absoluut! En vooral een mooi voorbeeld van wat je krijgt als lef, samenwerking en vormkracht samenkomen.
