Ga naar de inhoud

Triple Air – Visuele communicatie voor een technisch bedrijf

Triple Air

Vormgeving

Visuele uitingen voor een bedrijf in de filterindustrie

Sterke visuele communicatie is ook in de technieksector onmisbaar. Triple Air, fabrikant van hoogwaardige luchtfilters (EPA, HEPA, ULPA), wilde hun uitstraling naar een hoger niveau tillen zonder hun bestaande logo los te laten. Met een heldere stijl, krachtige middelen en consistente visuele identiteit maakten wij hun technische verhaal begrijpelijk en aantrekkelijk.

Triple Air klopte bij Bureau Blinkers aan voor een stevige visuele basis. Wij ontwikkelden een herkenbare, frisse stijl die aansluit op hun bestaande logo en werkten dit door in een volledige styleguide, een reeks technische productflyers en product- en sfeerfotografie op locatie.

Afbeelding

Wat we maakten voor Triple Air

Styleguide voor technische huisstijl

Op basis van het bestaande logo hebben we een compacte maar krachtige visuele lijn ontwikkeld. De huisstijl is doorvertaald naar een helder kleurenpalet, typografie die aansluit bij de technische sector én grafische elementen die functioneel en onderscheidend zijn. In de styleguide staat niet alleen hoe het eruit moet zien, maar ook waarom zodat Triple Air verder kan bouwen op een consistente visuele identiteit. Denk aan toepassingen op web, print, presentaties en beursmateriaal.

Afbeelding

Technische productflyers

Voor meerdere filtertypes (zoals EPA, HEPA) ontwikkelden we technische flyers in het nieuwe jasje van de styleguide die overzichtelijk en wel aantrekkelijk zijn om te lezen. We combineerden technische specificaties, toepassingsgebieden en USP’s in een visuele structuur die ook voor niet-technische lezers goed te volgen is. Elke flyer heeft zijn eigen beeldaccent, duidelijke titels en consistent gebruik van stijlmiddelen. Zo blijft elke flyer herkenbaar Triple Air, maar is er ook ruimte voor productonderscheid. Daar kun je mee aankomen bij je klanten!

Afbeelding

Professionele fotografie voor technische bedrijven

Samen met fotograaf Thijs van der Wijde legden we het productieproces en de mensen achter Triple Air vast. Op locatie maakten we een serie beelden waarin zowel de producten als de werkomgeving centraal staan. Het resultaat: krachtige sfeerbeelden en close-up fotografie van de verschillende filters in productie en gebruik en de mens achter de filters die ze maakt. Deze foto’s versterken de geloofwaardigheid van de flyers en geven de visuele identiteit extra karakter. Geen stockfoto’s, maar persoonlijke beelden.

Afbeelding
Alle Projecten